By

De nieuwe merkidentiteit van Faber te Heerenveen leidt tot diverse campagnes die tot nadenken stemmen. Althans dat is de bedoeling die wordt verwoord in een nieuwe thema dat aldus luidt: ‘Sharing Life’, ‘There Is So Much To Tell’.

Volgens Business Unit Manager EU Flame Gert Jan Roelofs van Glen Dimplex, waartoe Faber behoort, gaat de lading van deze zin dieper dan platvloerse gezelligheid. “De haarden van Faber roepen diepere emoties op dan dat. Dat past in de huidige tijd waarin we leven. Het oppervlakkige dat de afgelopen crisisjaren kenmerkte is voorbij. Het wordt nu weer tijd voor verdieping, duurzaamheid van leven en de zin er van. Dat hebben we ons zeer gerealiseerd.”

Echte verhalen

Aan de hand van dit gegeven ontwikkelde Faber een viertal kernelementen waarop de nieuwe merkidentiteit rust: empathie, beleving, menselijke band en authenticiteit. Roelofs: “Natuurlijk zijn dit loze begrippen als je er geen inhoud aan geeft. Bij empathie gaat het over de dingen die uit onszelf komen. Geen toneelspel, maar eerlijk en open met elkaar communiceren.
Het kan gaan over de mooie dingen van het leven, maar de wereld bestaat natuurlijk niet alleen uit rozengeur en maneschijn. Aan het haardvuur kunnen mensen soms ook heel trieste zaken met elkaar delen.”
De nieuwe campagne draait dan ook om verhalen van levensechte personen. Roelofs: “Geen reclamepraatjes, maar verhalen die uit het leven zijn gegrepen van échte mensen. Het enige dat de fotograaf en de stylisten doen is het effect wat versterken.”

Nieuw magazine

Eén van de vormen van de campagne is een nieuw magazine waarin deze verhalen zijn opgetekend. Daarmee rekent Faber af met de traditionele brochure die met lovende bewoordingen de gashaarden aanprijst. Roelofs: “De nieuwe aanpak leidt ontegenzeggelijk tot een merk waarbij je je thuis voelt, omdat we het niet meer hebben over haarden en vuur, maar over het leven. Dat is de essentie.”

Gerelateerde berichten

De verwachtingen van Pi zijn hooggespannen. Hiermee kun je echt draadloos en contactloos laden...

Een koelkast die producten en merken automatisch herkent en je op afstand vertelt of bijvoorbeeld...

Vandaag onthult AkzoNobel, in Nederland bekend van het verfmerk Flexa, de uitkomst van het...

Leave a Reply