By

Philips Lighting is momenteel op televisie te zien met een spot waarin Nederlanders worden geïnformeerd over de nieuwe mogelijkheden van LED-verlichting. Daarnaast is een grootscheepse online campagne van start gegaan.

In de 30 seconden durende TV-spot worden een aantal nieuwe toepassingen van slimme verlichting getoond. De grenzen voor het gebruik van licht worden tegenwoordig in snel tempo verlegd, aldus Philips. Door LED-verlichting met het internet te verbinden worden nieuwe mogelijkheden gecreëerd. Philips Lighting heeft zichzelf daarbij als doel gesteld de veiligheid te bevorderen, de sfeer in woningen te verhogen en de productiviteit te vergroten. “Dit, terwijl energie- en operationele kosten afnemen.”

Verlichting wordt ‘intelligent’

LED-verlichtingsystemen voor steden zijn energiezuinig en hebben lagere onderhoudskosten dan de huidige systemen. In de nabije toekomst zullen intelligente verlichtingssystemen zelfdiagnose kunnen doen, aangeven wat voor soort onderhoud nodig is, en wanneer het nodig is.

Door integratie van sensoren in de verlichtingsinfrastructuur kan het aantal mogelijkheden nog verder worden uitgebreid. Consumenten veranderen steeds sneller de manier waarop ze omgaan met licht, aldus Philips Lighting.

Dankzij digitale mogelijkheden en LED-technologie ontwikkelt de fabrikanten producten die het leven leuker en makkelijker maken. “LED-verlichting biedt ontelbaar veel mogelijkheden in combinatie met apps en andere toepassingen. Door verbinding met apps en slimme apparaten zoals thermostaten en home systems kunnen nieuwe toepassingen worden gecreëerd die zorgen voor gebruiksgemak, comfort in huis, energie besparen en bijdragen aan de veiligheid. “

 

Gerelateerde berichten

Een koelkast die producten en merken automatisch herkent en je op afstand vertelt of bijvoorbeeld...

Vandaag onthult AkzoNobel, in Nederland bekend van het verfmerk Flexa, de uitkomst van het...

Z-Wave, het draadloze protocol dat voor smart homes gemaakt is, integreert met Google Home....