By

Baksters en bakkers in het hele land doken de afgelopen weken voor Pink Ribbon de keuken in. Hun roze cup cakes, koekjes en biscuits leverden maar liefst € 13.441,- op. Tijdens het culinaire event De Tasty overhandigden initiatiefnemer KitchenAid en Laura’s Bakery de cheque aan Stichting Pink Ribbon.

Het bedrag wordt besteed aan onder meer onderzoek op het gebied van borstkanker. Dat is nog steeds hard nodig, want in Nederland krijgen jaarlijks ongeveer 17.000 mensen de diagnose borstkanker. Alle deelnemende actiebakkers zijn gedreven hobbykoks die vaak en graag in de keuken staan.

Fanatieke koekjesbakkers

Aanvoerder op de koekjesbakteller is Cindy Cap. Zij pakte het groot aan en ging aan de slag in een professionele bakkerij waar ze kilo’s deeg in één keer kon mengen en op een meterslange werkbank kon uitrollen. De hele familie hielp mee om de koekjes te verpakken. De jongste deelnemer is de 11-jarige Anne-Christien de Bruin. Zij is naar eigen zeggen ‘gek op bakken’ en kwam in actie na het volgen van een workshop bij Laura’s Bakery.

Think pink, eat cookies

“Cookies for Pink”, “Pink Biscuits”, “Cupcakes for Pink Ribbon”, “Think pink, eat cookies”: De deelnemers gaven hun acties vaak een eigen naam. Ze verkochten hun zoete waren bij hun collega’s of bij de schoolpoort. Allen zijn gemotiveerd omdat ze in hun eigen omgeving vrouwen met borstkanker kennen. Of zelf met de ziekte in aanraking kwamen.

Pink Ribbon KitchenAid

Cadeau

Door mee te doen maakten de bakkers kans op een van de mooie keukenapparaten van KitchenAid. Uiteraard in frambozenijs roze. KitchenAid is partner van Stichting Pink Ribbon en nam vorig jaar samen met Laura’s Bakery het initiatief voor de actie Bakken voor Pink Ribbon.

Dit jaar deed ook de grootste culinaire site van Nederland: Culy.nl mee. De actie startte op 24 september tijdens de grootste bakbeurs van Nederland Taart en Trends met een workshop door Laura Kieft van Laura’s Bakery.

De winnaars van de actie zijn:

Cindy Cap (hoogste bedrag, KitchenAid Artisan Standmixer), Jenneke Sliep (tweede plaats KitchenAid Magnetic Drive Blender), Mariette Eggermont (derde plaats, KitchenAid Artisan Broodrooster) en team Les Magnifiques (vierde plaats, KitchenAid Artisan Waterkoker).

Gerelateerde berichten

Met een gemiddelde stijging van 12,7% is de omzet van woonwinkels in het derde kwartaal van 2017...

Een samenwerking tussen Eigenhuis Groep en consumentenelektronica retailer Expert zal de laatste nu...

Vernuftig verstopt in laden en achter kastfronten. Design kunnen het niet altijd noemen, maar...