By

Een goede digitale ervaring is voor grote merken in alle branches essentieel, maar in de praktijk blijkt deze vaak ondermaats. Dit blijkt uit een onderzoek onder 150 grote bedrijven. Met name de keukenbranche loopt achter.

Bron: consultancy.nl

Consultancy.nl publiceerde eerder dit jaar de uitslagen van het onderzoek naar digitale marketing. Deze is uitgevoerd door Dicitas Consulting. Er werden dertig bedrijven getoond die het wel goed doen, de top drie van tien branches. De onderzoekers vergeleken de online prestaties van vijftig indicatoren, verdeeld over vijf aspecten: website, sociale kanalen, online video, zoekmachine-optimalisatie en apps.

Zo werd er gekeken naar het gemiddelde aantal pagina’s dat wordt bekeken op een website, de behaalde groei op social media en het gebruik en de waardering van apps.

Keukenbranche

Er zijn twee branches die nog wel flink wat kunnen verbeteren aan hun digitale presentatie: recruiting en keukenapparatuur. Met name de keukensector scoort heel laag. Miele, Siemens en Boretti vormen de positieve uitzonderingen binnen de op digitaal vlak ondermaats presterende keukenbranche. 

Gerelateerde berichten

Sinds kort is de nieuwe Blum website in de lucht. Hierop staan meer foto’s, meer productinformatie...

Er wordt druk gebouwd in Hulst. Er komt een nieuwe keukenboulevard, meer ruimte voor Depot Zeven en...

INretail heeft als een van de eerste branche-organisaties een actieplan aangeboden aan minister...

Leave a Reply