By

Inspiratiehuis 20|20 verwelkomde vandaag de 100.000e bezoeker. Deze mijlpaal ging niet onopgemerkt voorbij; de heer en mevrouw de Vries uit Hoofddorp werden verrast met een grote bos bloemen, een kookworkshop en een handige hakmolen voor in hun nieuwe keuken. Het is dubbel feest, want inspiratiehuis 20|20 viert deze maand haar lustrum.

Al vijf jaar kunnen consumenten zich in Hoofddorp laten inspireren in de showrooms van Bosch, Siemens, Gaggenau en NEFF. In november 2011 opende inspiratiehuis 20|20 haar deuren. Sindsdien is het aantal bezoekers gestegen naar ongeveer 27.000 per jaar.

Een belangrijk doel van het inspiratiehuis is consumenten bewust maken van het feit dat keukenapparatuur het belangrijkste onderdeel van de keuken is. Het vertegenwoordigt dan ook circa de helft van de totale waarde van de keuken. “Veel consumenten zoeken eerst de keuken uit, dus de kastjes, de kleuren, het keukenbladen, etcetera. Keukenapparatuur blijft dan als sluitpost over, terwijl deze apparaten dagelijks worden gebruikt. Bovendien kan een andere keuze van de grootte of het aantal apparaten tot een heel ander keukenontwerp leiden. We zijn dan ook blij dat steeds meer consumenten zich eerst oriënteren op de apparatuur en dan pas op de keuken zelf”,  vertelt Leonie van Overstraten, manager inspiratiehuis 20|20.

Trends

In inspiratiehuis 20|20 zijn de laatste trends te zien op gebied van keukenapparatuur. Te denken valt aan smart apparaten die men kan aansturen via de zogenaamde Home Connect app. Met deze app kan op afstand de voorraad in de koelkast bekeken worden, de oven op het gewenste kookprogramma worden aangezet of de status van de wasmachine of vaatwasser worden gevolgd.

Een andere belangrijk trend is het koken met stoom. De combi-stoomoven wint aan populariteit. De workshop ‘koken met stoom’ is dan ook de meest bezochte workshop in inspiratiehuis 20|20, aldus Van Overstraten.

Over inspiratiehuis 20|20

Bezoekers hebben in inspiratiehuis 20|20 de keuze uit zo’n 1.500 verschillende keuken- en huishoudapparaten. Innovaties op het gebied van design, gebruiksgemak en energieverbruik worden op een interactieve manier aan de consument gepresenteerd. Zo worden er diverse demonstraties en lezingen gegeven voor oriënterende consumenten en kookworkshops voor de consumenten die willen leren hoe ze alles uit hun nieuwe apparatuur kunnen halen.

De 100.000e bezoekster is in ieder geval enthousiast over het concept en blij verrast met het feestelijke onthaal vandaag. “Wat een leuke verrassing! Ik kijk al uit naar de kookworkshop. Ik ben hier goed geadviseerd en vond het erg leuk om de producten uit te proberen.”

Inpiratiehuis 20|20 BSH Huishoudapparaten

De 100.000e bezoeker wordt verrast in inspiratiehuis 20|20. In het midden: bezoekers Louis en Christel de Vries uit Hoofddorp. Links: Gertjan Sturm, Consumer Marketing Director. Rechts: Leonie van Over-straten, Manager van inspiratiehuis 20|20.

 

Gerelateerde berichten

In de showroom van Alno is het opvallend rustig. De prachtige keukenopstellingen worden door...

Van 3 t/m 8 oktober openen de deuren van de vt wonen&design beurs in Amsterdam. Bulthaup is dit jaar...

AV Flakkee organiseert zaterdag 16 september de 14de editie van de Tieleman Keukens Run. Tijdens...