By

De Belgische keukenspeciaalzaak Eggo wil in 2018 twee winkels in Nederland openen en overweegt een franchisemodel te introduceren. Dit laat CEO Frédéric Taminiaux weten aan De Tijd.

Foto: retailtrends.nl

Op dit moment telt Eggo 53 winkels, waarvan het merendeel in België staat. Het concern is ook actief in Luxemburg en Spanje. Binnenkort zal Eggo uitbreiden naar Nederland. Taminiaux legt uit waarom. “In België gaan we ons winkelpark van 47 winkels in de komende jaren nog uitbreiden met zes tot acht nieuwe vestigingen, maar dan bereiken we een verzadigingspunt.”

“We geloven dat er in Nederland een publiek is dat wat meer voor zijn keuken wil betalen in ruil voor een betere kwaliteit”, concludeert de CEO. Eggo mikt dan ook op het hogere segment en wil profiteren van de economische voorspoed in Nederland.

De komende drie jaar zal Eggo tien miljoen euro investeren in uitbreiding in Nederland en Spanje.

Gerelateerde berichten

Om de inzichten over MVO samen met haar zakelijke relaties te vergroten, organiseerde Keller...

Arte zich de groenste werkbladen leverancier van Nederland noemen. Hugo van Osch, directeur van...

INretail wil meer ruimte voor ondernemerschap en meer werkgelegenheid creëren. De organisatie is...

Leave a Reply