By

In juni heeft de detailhandel 4,3 % meer omzet gedraaid dan in dezelfde maand vorig jaar. Ook met de afzet ging het goed. Deze was 3,7 % hoger. Dit meldt het CBS. Zowel de food- als de non-foodsector droegen hieraan bij. Online is zelfs 19,5 procent meer omgezet.

De winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren presteren bijzonder goed. De omzet was in juni 9% hoger dan in juni 2016. Ter vergelijking: de omzet van de winkels in de non-foodsector groeide in zijn geheel met ruim 3 procent. De volume lag 4% hoger dan vorig jaar. Het CBS meldt dat dit de zesde maand op een rij is waarin zowel de omzet als het volume van de non-foodsector groeide.
“De omzet van winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren was ruim 9 procent hoger dan in juni 2016″, stelt het CBS. “Winkels in vrijetijdsartikelen zetten 3,6 procent meer om. Ook groeide de omzet van winkels in persoonlijke verzorging, winkels in kleding en winkels in schoenen en lederwaren. Winkels in consumentenelektronica zetten daarentegen ruim 4 procent minder om dan een jaar eerder. Sinds februari van dit jaar is de omzet van de elektronicawinkels onafgebroken lager dan een jaar eerder.”
Gerelateerde berichten

Wanneer je een auto koopt, mag je steevast even proefrijden. Het is immers geen goedkope aanschaf....

INretail en Bureau Stedelijke Planning lanceren het project ˜Vitale Buitenstad” en de bijbehorende...

Deze week besteedde het tv-programma Radar aandacht aan de wettelijke garantie op huishoudelijke...

Leave a Reply