By

De overheid zet in op koken zonder aardgas, maar de consument moet nog even wennen aan koken op een inductiekookplaat. Voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal, UNETO-VNI en INretail start daarom een campagne getiteld ‘Koken met een Stekker’.

In sommige wijken blijft er misschien een gasnet met groen gas, maar veel huizen zullen gasloos worden. Daarvoor zal er een verschuiving plaatsvinden van koken op gas naar koken op elektrisch, verwachten de initiatiefnemers.

De campagne start op 1 november. De doelstelling is om consumenten te informeren en te motiveren om te kiezen voor een inductiekookplaat op het moment dat zij een nieuwe kookplaat nodig hebben.

Hoe ziet de campagne eruit?

  • Winkels hebben inmiddels vijftig folders ontvangen waarin de voordelen van koken op inductie worden toegelicht. Naast deze folders ontvingen winkeliers ook twee productstickers die op een kookplaat geplakt kunnen worden om extra aandacht te vragen voor de campagne.
  • Op 1 november wordt een persbericht verspreid over de campagne en gaat de actiewebsite www.kokenmeteenstekker.nl live.
  • Vervolgens wordt via YouTube en social media-kanalen aandacht besteedt aan deze campagne, onder andere met een ervaringsvideo.
  • Via dezelfde kanalen en via de folder worden consumenten verleid om hun kennis van koken op inductie te testen via een quiz. Deelnemers maken kans op 1 van de 50 kookworkshops voor twee personen, verzorgd door ATAG en Miele.

 

Gerelateerde berichten

DKG gaat zich meer focussen op de verkoopkanalen in plaats van op de merken. Om dit te realiseren...

De jaarlijkse, internationale Kitchen Design Contest is weer begonnen. Dit jaar zijn er meer...

Het Duitse vakblad Markt Intern houdt om de twee jaar een enquête. Vakspecialisten mogen kiezen...

Leave a Reply