By

In 2018 wordt Nederland het partnerland van de Ambiente. Dat heeft de Messe Frankfurt tijdens een feestelijke ceremonie bekend gemaakt.

Nederland heeft meer te bieden dan alleen tulpen, grachten en windmolens, stelt Detlef Braun, directeur van Messe Frankfurt GmbH.

“Nederland is bekend voor uitstekend design, dat zowel minimalistisch en experimenteel als ook innovatief en onconventioneel kan zijn. Wij kijken nu al uit naar wat Nederlandse designers ons volgend jaar op de Ambiente gaan presenteren.”

Kansen

Na Denemarken, Frankrijk, Japan, de Verenigde Staten, Italië en Groot-Brittannië is Nederland het zevende partnerland. Talrijke gasten kwamen naar de feestelijke overhandiging van de partnerland-wereldbol aan Ton Lansink, de Nederlandse Consul-Generaal in Düsseldorf.

Tijdens de ceremonie zei Lansink: „Wij zijn verheugd dat Nederland volgend jaar het partnerland van de prestigieuze Ambiente is. Nederlanders zijn heel actief en succesvol met innovatieve designtrends. Wij gaan veel interessante producten presenteren en zijn blij met de kansen voor de bedrijven die uit deze coöperatie ontstaan.“

Ambiente

Op de Ambiente presenteren zich dit jaar in totaal 4.454 uit 96 landen op 308.000 vierkante meter. Nederland is met 147 exposanten één van de meest aanwezige landen op de beurs. Aan de bezoekerskant was Nederland in 2016 met 3.292 bezoekers het derde land qua aantal bezoekers in Frankfurt.

Gerelateerde berichten

Gernot Mang (49) is aangesteld als managing director bij Poggenpohl. Hij zal vanaf 5 juni...

Corian is op verschillende locaties aanwezig tijdens de Milan Design Week. Zowel in het beursgebouw...

De bouw heeft volop kansen en toch zal het groeitempo niet zo hard stijgen door het tekort aan...