By

Afgelopen weekend werd de internationale persconferentie voor IFA 2019 gehouden in Spanje. K&D was erbij om te horen op welke onderwerpen dit jaar de focus zal liggen tijdens deze giga tech-beurs.

Smart. Ja, uiteraard worden steeds meer producten smart. Daarnaast mogen we veel slimme oplossingen verwachten met spraakbesturing en artificial intelligence (AI). Het lukraak toepassen van deze technologieën kan echter niet meer. De consument is alleen bereid te betalen als het ook iets toevoegt. Technologie moet het leven makkelijker maken en de consument wil alle vrijheid krijgen om die technologie naar eigen inzicht te gebruiken.

Bovendien moet de consument het product en de verkopende partij vertrouwen, zo blijkt uit onderzoek van Edelman, de grootste PR-agent ter wereld. Naast innovatie is dit vertrouwen een van de grootste stimulerende factors in de CE-branche.

De organisatie voorspelt dit jaar veel ovens en koelkasten met geïntegreerde camera’s, sensoren die van alles meten en vervolgens de apparaten aansturen en smart technologie die service naar een hoger niveau tilt. De witgoedhallen worden meer en meer gevuld met technologieën die je voorheen alleen in andere productcategorieën zag.

Het woord witgoed is overigens niet meer van toepassing, aldus de organisatie. “Vele jaren werd er lacherig gedaan over de grote en kleine huishoudelijke producten op een techbeurs als IFA. Maar die tijden zijn veranderd. Zelfs de term ‘witgoed’ is niet meer aan de orde. Het zijn designobjecten met frisse kleuren die je vaak naar persoonlijke smaak kunt individualiseren.”

IFA 2019 wordt gehouden van 6 tot en met 11 september 2019 in Berlijn.


Gerelateerde berichten

Giya Eradze, directeur van de Royal Circus of Russia, is een excentrieke persoonlijkheid met een...

De industriële look is niet meer weg te denken uit het woonbeeld en zwarte keukens blijven winnen...

Het complete productaanbod, van wasmachine tot blender, bekijken onder het genot van een hapje en...

Leave a Reply