By

De bekende chefs Freek van Noortwijk en Guillaume de Beer starten een ludiek pop-up restaurant op de Wallen in Amsterdam. Met de Piepershow brengen ze een ode aan de aardappel.

Freek van Noortwijk en Guillaume de Beer zijn onder meer bekend van hun laatste brasserie genaamd ‘Maris Piper’. De naam is een verwijzing naar een aardappelras. Dat ze affiniteit met de aardappel hebben, is dus een feit.

De Piepershow is uiteraard een publiciteitsstunt. Schaarste speelt hierbij een centrale rol. De Piepershow wordt gepresenteerd als een 1-persoonsrestaurant waar je vrijdag 14 en zaterdag 15 september terecht kunt voor een driegangendiner van slechts 10 minuten. Om nog meer gerucht te geven aan dit project, worden via Instagram de komende dagen ‘time slots’ weggeven.

Doelstelling

De aardappel is eerder onder de aandacht gebracht, onder meer door de Nederlandse Aardappel Organisatie met het motto ‘Power to the Pieper’. De campagnes worden steevast met een dikke knipoog gebracht.

Begin 2015 werden foodies en hipsters voor gek gezet met de slogan ‘sommige dingen blijven heerlijk gewoon’. Later volgde de campagne Hieper de Pieper. De Piepershow is ontwikkeld door Food Cabinet en het is vooral de bedoeling om de aardappel in al zijn variaties weer op het bord van de jonge Nederlander te krijgen.’

Power to the Pieper from Aardappels.nl on Vimeo.

 

 

Gerelateerde berichten

Altijd willen weten hoe een tegel gemaakt wordt? Normandy Ceramics uit Noord-Frankrijk laat in een...

Tja, wereldnieuws is het niet, maar we melden het toch even. Keuken&Design inspireert nu ook via...

Vandaag gaat de campagne ‘Koken met een stekker’ van start. Milieu Centraal en brancheverenigingen...

Leave a Reply