Brancheorganisatie BNS Crisp wil graag haar steentje bijdragen om de wereld plasticvrij te maken. Daarop heeft het tijdens het Festival Interieur een veiling georganiseerd, waarvan de opbrengst naar de Plastic Soup Foundation gaat.
Festival Interieur is al in april dit jaar georganiseerd bij De Groene Afslag in Laren. Op dit evenement was een bedrijvenmarkt te vinden, en inspirerende talks en presentaties over interieurs. Daarnaast lanceerde de brancheorganisatie haar eigen magazine genaamd Stylist.
Bij de entree van De Groene Afslag stond een ‘mannetje’ gemaakt van afvalplastic. Deze bracht BNS Crisp op het idee om een veiling te organiseren waarvan de opbrengst naar de Plastic Soup Foundation zou gaan – een non-profit milieuorganisatie die als doel heeft om plasticvervuiling te verminderen.
BNS Crisp heeft tijdens de veiling € 1.000,- opgehaald en dit bedrag inmiddels aan Harmen Spek, Manager Innovations & Sollutions van de Plastic Soup Foundation, geschonken.