Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Tot 2500,- subsidie voor digitaliserende MKB’ers
    • Vijf nieuwe boeken over eten
    • Vloerenfabrikant COREtec dit najaar op vier beurzen aanwezig
    • DKG Groep krijgt Groene Pluim
    • Nederlanders stellen grote aankopen uit
    • Arte bouwt verder aan duurzame toekomst
    • RAK Ceramics neemt kranenspecialist Kludi over
    • Falmec Nederland kijkt positief terug op EuroCucina
    Keuken & Design
    • Home
    • Markt
      • Awards
      • Evenementen
      • Financieel
      • Keukenmarkt
      • Woningmarkt
      • Literatuur
    • Interieur
      • Smart
      • Verlichting
      • Wanden en vloeren
    • Producten
      • Apparatuur
      • Keukens
      • Kranen
      • Spoelbakken
      • Werkbladen
    • Designers
    • K&D Wiki
    • Adverteren
    • Abonneren
    Keuken & Design
    Home » Berichten » Een IFA om nooit te vergeten

    Een IFA om nooit te vergeten

    Het is nog maar één keer eerder voorgekomen dat IFA niet verliep zoals gepland en wel in 1961 tijdens de bouw van de Berlijnse muur. Mijn 17de IFA-bezoek is er een om nooit te vergeten.

    Voor uw beeldvorming: IFA is normaliter een evenement waarbij veertig hallen gevuld zijn met het nieuwste van het nieuwste op het gebied van consumenten elektronica. Er komen doorgaans meer dan 250.000 bezoekers, er worden concerten gegeven en presentaties gehouden. Kortom, normaliter kun je hier op de hoofden lopen.

    Ik ga sinds 2003 naar de IFA en ben gewend dat het evenement met het jaar groter en extravaganter wordt. Nu sta ik in een vrijwel leeg beurscomplex. In Messe Berlin zijn slechts vier hallen in gebruik genomen en die worden bij lange na niet gevuld.

    “Nothing beats life”

    — Jens Heithecker

    Alternatief

    Er zijn 800 journalisten uitgenodigd, de rest moet de vooraf opgenomen persconferenties online volgen. Beide opties zijn eigenlijk ondoenlijk. Maar, zo stelt IFA-directeur Jens Heithecker, we kunnen toch niet zonder een fysiek evenement, al is het in een alternatieve vorm.

    “Videogesprekken kunnen we voeren als het nodig is, maar ze zijn uiteindelijk te uitputtend. Je kunt niet puur en alleen via video met elkaar communiceren. Bovendien moet je producten echt in je handen kunnen houden, wil je ze kunnen beoordelen. Dat is eigenlijk de enige manier om de meerwaarde van een nieuwe apparaat te kunnen ervaren.”

    Ervaring

    Dat blijkt wanneer we de hallen bezoeken waar enkele stands staan opgesteld. In IFA Next, traditioneel de hal met start ups, vinden we al snel een aantal ludieke nieuwe apparaten. Fraaie brillen met nauwelijks zichtbare ingebouwde speakers, de klein vaatwasser Bob van Daan Tech, een mini inductieplaatje waarop je water in no time kunt laten koken in hetzelfde glas als je de thee wilt zetten… we raken in gesprek met de bedenkers met hun aanstekelijke enthousiasme en we mogen van alles uitproberen. Dat maakt het verschil.
    CM6, de nieuwe Miele espressomachine

    En dat maakt het verschil. Het fysieke contact, het direct communiceren, het in je handen houden van een product. De koffie uit de prachtige nieuwe Miele espressomachine had ik wel willen proeven, net als dat ik wel had willen kloppen op de nieuwe oven van LG (de deur wordt dan transparant, waardoor je in de oven je gerecht kunt bekijken).

    “Nothing beats life”, benadrukte Jens Heithecker gisteren tijdens de opening van IFA 2020. Laten we daarom hopen dat we volgend jaar weer allemaal naar IFA mogen.

    Gerelateerd

    Previous ArticleOmzet Miele stijgt ondanks coronacrisis
    Next Article ETNA tevreden over verloop zomercampagne

    Comments are closed.

    Lees K&D Online
    Premium

    De meubelmaker: Riante woonkeuken in voormalige Amsterdamse balletschool

    Veganistisch interieurdesign: wat is dat eigenlijk?

    Inge van Poppel: Wordt ook wel ‘de meubelfluisteraar’ genoemd

    Ryan Lalay: De marketeer die ook handelt in keukens

    Manja ten Berge-Hutten: 28 jaar ervaring

    Kranen van Dornbracht nu beschikbaar als BIM-data

    Bob Romijnders: “Keuken is een belangrijk puzzelstuk”

    Nanne Schuiveling: Van danseres naar interieurarchitect

    Frans Pahlplatz: “Er worden veel te veel keukens weggegooid”

    “Alsof ik naar een hele slechte film keek”

    Nieuwsbrief
    Nieuwsbrief
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    06-18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Volg ons op Instagram
    Volg ons op Instagram

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....