Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • SieMatic opent vernissage met Milette Raats
    • Deze acht merken zijn aanwezig in Gut Böckel
    • Tot 2500,- subsidie voor digitaliserende MKB’ers
    • Vijf nieuwe boeken over eten
    • Vloerenfabrikant COREtec dit najaar op vier beurzen aanwezig
    • DKG Groep krijgt Groene Pluim
    • Nederlanders stellen grote aankopen uit
    • Arte bouwt verder aan duurzame toekomst
    Keuken & Design
    • Home
    • Markt
      • Awards
      • Evenementen
      • Financieel
      • Keukenmarkt
      • Woningmarkt
      • Literatuur
    • Interieur
      • Smart
      • Verlichting
      • Wanden en vloeren
    • Producten
      • Apparatuur
      • Keukens
      • Kranen
      • Spoelbakken
      • Werkbladen
    • Designers
    • K&D Wiki
    • Adverteren
    • Abonneren
    Keuken & Design
    Home » Berichten » Emotioneel betrokken klant levert meer op

    Emotioneel betrokken klant levert meer op

    Winkeliers kunnen hun omzet met vijf procent verhogen wanneer klanten emotioneel betrokken zijn bij hun onderneming. Dit meldt Capgemini, dat onderzoek heeft uitgevoerd naar klantloyaliteit.

    Bron: Nu.nl

    Tijdens het onderzoek werden 9.000 consumenten en 500 leidinggevenden betrokken via focusgroepdiscussies. Een opvallend resultaat was dat emotioneel geëngageerde consumenten in Nederland bereid zijn om twee keer zoveel uit te geven als andere klanten.

    Bestaande loyaliteitsprogramma’s slaan echter de plank volledig mis. Van de ondervraagde consumenten heeft maar liefst 90 procent hier een negatieve connotatie bij. De programma’s worden daarom niet gebruikt door een kleine meerderheid van de ondervraagden en 28 procent maakt nooit gebruik van de verdiende punten.

    Immuun

    “Consumenten zijn immuun voor loyaliteitsprogramma’s uit het verleden die gebaseerd zijn op transacties. De betrokkenheid van een retailer moet dus verschuiven van transactioneel naar meer emotioneel en zinvol”, zegt Kees Jacobs, consumentenspecialist bij Capgemini.

    “Het decoderen van menselijke emoties zal ervoor zorgen dat merken een beter begrip van hun klanten hebben, wat leidt tot het bouwen van diepgewortelde betrokkenheid en langdurige loyaliteit.”

    Uit het onderzoek blijkt dat 46 procent van de consumenten emotioneel betrokken is bij een merk. Vooral millenials hebben een emotionele band met een merk. Senioren hebben dit juist vaak niet.

    Gerelateerd

    Previous ArticleNeolith wint Designer Kitchen & Bathroom Awards
    Next Article ATAG in de designprijzen

    Leave A Reply Cancel Reply

    Lees K&D Online
    Premium

    De meubelmaker: Riante woonkeuken in voormalige Amsterdamse balletschool

    Veganistisch interieurdesign: wat is dat eigenlijk?

    Inge van Poppel: Wordt ook wel ‘de meubelfluisteraar’ genoemd

    Ryan Lalay: De marketeer die ook handelt in keukens

    Manja ten Berge-Hutten: 28 jaar ervaring

    Kranen van Dornbracht nu beschikbaar als BIM-data

    Bob Romijnders: “Keuken is een belangrijk puzzelstuk”

    Nanne Schuiveling: Van danseres naar interieurarchitect

    Frans Pahlplatz: “Er worden veel te veel keukens weggegooid”

    “Alsof ik naar een hele slechte film keek”

    Nieuwsbrief
    Nieuwsbrief
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    06-18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Volg ons op Instagram
    Volg ons op Instagram

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.