ETNA tevreden over verloop zomercampagne

0

Terwijl Nederland half mei de vakantieplannen in de koelkast moest zetten, introduceerde keukenapparatuurmerk ETNA een reislustige koelkast: de ETNA Volkswagen Bulli, geïnspireerd door de gelijknamige hippiebus. Al snel was de eerste batch uitverkocht en moest de campagne gepauzeerd worden totdat er nieuwe voorraad was.

Waterflesje

De marketinglessen van deze campagne volgens ETNA: hoe belangrijk het is een afgebakende boodschap te formuleren die aansluit bij situatie, de kracht van sales én marketing samen en hoe effectief een goede mix van marketingkanalen is.

ETNA lanceerde de campagne met creatief bureau Activation Heroes voor de dealer- en consumer marketing en PR Matters voor de perscampagne. Waar de sales afdeling ‘normaal’ persoonlijke afspraken heeft met klanten, werd nu een online kick-off campagne uitgezet waarbij men, geïnspireerd door festival ticketverkoop, early bird tickets kon kopen. Kort daarna werd er een PR campagne uitgerold om traffic naar de website en de dealers te genereren. De eerste batch Bullies was al snel uitverkocht. De activatie campagne ‘Haal het avontuur in huis’ werd daarom uitgesteld tot 1 juli. Vanaf toen gaf het keukenmerk weer vol gas op de Bulli.

Reageren niet meer mogelijk.