Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Tot 2500,- subsidie voor digitaliserende MKB’ers
    • Vijf nieuwe boeken over eten
    • Vloerenfabrikant COREtec dit najaar op vier beurzen aanwezig
    • DKG Groep krijgt Groene Pluim
    • Nederlanders stellen grote aankopen uit
    • Arte bouwt verder aan duurzame toekomst
    • RAK Ceramics neemt kranenspecialist Kludi over
    • Falmec Nederland kijkt positief terug op EuroCucina
    Keuken & Design
    • Home
    • Markt
      • Awards
      • Evenementen
      • Financieel
      • Keukenmarkt
      • Woningmarkt
      • Literatuur
    • Interieur
      • Smart
      • Verlichting
      • Wanden en vloeren
    • Producten
      • Apparatuur
      • Keukens
      • Kranen
      • Spoelbakken
      • Werkbladen
    • Designers
    • K&D Wiki
    • Adverteren
    • Abonneren
    Keuken & Design
    Home » Berichten » HEMA ontwerpwedstrijd in teken van herontwerpen

    HEMA ontwerpwedstrijd in teken van herontwerpen

    De HEMA-ontwerpwedstrijd staat dit jaar in het teken van herontwerpen. De opdracht: ontwerp een product opnieuw of vind er een duurzame oplossing voor om het product praktischer, beter of mooier te maken.

    Naast designacademie-studenten, ontwerptalent en overige geïnteresseerden worden nu ook kinderen uitgenodigd mee te doen. Het is de eerste keer dat er een kindereditie van deze wedstrijd wordt georganiseerd. HEMA wil hiermee ontdekken wat kinderen belangrijk vinden en ze stimuleren om na te denken over hoe dagelijkse gebruiksvoorwerpen langer mee kunnen gaan.

    Ketelbinkie

    HEMA organiseert als sinds 1983 de ontwerpwedstrijd om talent een podium te geven. Eerdere edities leverden inmiddels iconische producten op, zoals le lapin fluitketel, het tuit servies en de ketelbinkie waterkoker die nog steeds onderdeel is van het assortiment.

    Loe Limpens, creatief directeur HEMA: “HEMA staat garant voor de levensduur van haar producten. Wij willen producten en oplossingen herontwerpen die gegarandeerd langer meegaan, zoals een kaasschaaf met tien jaar garantie of een speelgoedtrein die drie generaties overleeft.”

    Vorig jaar heeft Susanna Osinga de publieksprijs gewonnen met haar idee voor herpakpapier. Een goed voorbeeld van het herontwerpen van een iconisch HEMA product, aldus de HEMA. Bovendien past dit ontwerp bij de strategische koers van de winkel waarin de nadruk ligt op producten die langer mee gaan. Het herpakpapier zal begin september terug te vinden zijn in de HEMA-winkels.

    Kleine ontwerpers

    De kids-editie van de herontwerpwedstrijd organiseert HEMA in samenwerking met Designathon Works. “Kinderen kijken vanuit hun creatieve en open blik op geheel eigen wijze naar de voorwerpen in hun omgeving”, stelt HEMA. “Volwassenen zijn meer geneigd om duurzamer te leven als er vanuit hun kinderen een impuls of vraag komt. Daarom roepen we alle kinderen tussen 6-12 jaar op ideeën aan te dragen over hoe hun eigen spullen langer mee kunnen gaan. Zoals speelgoed, kleding of spullen in huis. Een voorbeeld is om van een oude knuffel een toffe etui te maken.”

    Uit de inzendingen worden 40 kinderen uitgenodigd om deel te nemen aan Designathon workshops. Daaruit kiest de jury 4 winnaars. Hun ideeën worden tentoongesteld tijdens de Dutch Design Week en ze winnen een duurzaam HEMA schoolpakket en een instax camera.

     

    Gerelateerd

    Previous ArticlePelgrim lanceert collectie keukenapparatuur in antraciet
    Next Article Nieuwe cao Retail Non-Food: 4,36% meer loon

    Comments are closed.

    Lees K&D Online
    Premium

    De meubelmaker: Riante woonkeuken in voormalige Amsterdamse balletschool

    Veganistisch interieurdesign: wat is dat eigenlijk?

    Inge van Poppel: Wordt ook wel ‘de meubelfluisteraar’ genoemd

    Ryan Lalay: De marketeer die ook handelt in keukens

    Manja ten Berge-Hutten: 28 jaar ervaring

    Kranen van Dornbracht nu beschikbaar als BIM-data

    Bob Romijnders: “Keuken is een belangrijk puzzelstuk”

    Nanne Schuiveling: Van danseres naar interieurarchitect

    Frans Pahlplatz: “Er worden veel te veel keukens weggegooid”

    “Alsof ik naar een hele slechte film keek”

    Nieuwsbrief
    Nieuwsbrief
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    06-18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Volg ons op Instagram
    Volg ons op Instagram

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....