Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Tot 2500,- subsidie voor digitaliserende MKB’ers
    • Vijf nieuwe boeken over eten
    • Vloerenfabrikant COREtec dit najaar op vier beurzen aanwezig
    • DKG Groep krijgt Groene Pluim
    • Nederlanders stellen grote aankopen uit
    • Arte bouwt verder aan duurzame toekomst
    • RAK Ceramics neemt kranenspecialist Kludi over
    • Falmec Nederland kijkt positief terug op EuroCucina
    Keuken & Design
    • Home
    • Markt
      • Awards
      • Evenementen
      • Financieel
      • Keukenmarkt
      • Woningmarkt
      • Literatuur
    • Interieur
      • Smart
      • Verlichting
      • Wanden en vloeren
    • Producten
      • Apparatuur
      • Keukens
      • Kranen
      • Spoelbakken
      • Werkbladen
    • Designers
    • K&D Wiki
    • Adverteren
    • Abonneren
    Keuken & Design
    Home » Berichten » IKEA opent kleine winkel in binnenstad

    IKEA opent kleine winkel in binnenstad

    IKEA heeft in het centrum van Londen een nieuw stadswinkelconcept onder de naam Planning Studio geopend. Dit kleine filiaal is speciaal gericht op keukens en slaapkameropslag.

    Bron: Retailtrends.nl

    De nieuwe winkel is een opvallende ontwikkeling die tegen de trend van leegloop in binnensteden gaat. IKEA ziet juist potentie in mini-stadwinkels waar de focus ligt op service en advies.

    Niet alle producten zullen voorradig zijn, in tegenstelling tot de grote woonwarenhuizen van IKEA. Het is de bedoeling dat klanten vooral inspiratie opdoen en advies krijgen in de kleine winkels. Vervolgens kunnen zij online een bestelling doen. Met een oppervlak van vierhonderd vierkante meter is de studio dan ook flink kleiner dan de traditionele vestigingen.

    Transformatie van IKEA

    Volgens de retailer is dit slechts het topje van de ijsberg en wordt er gezocht naar andere locaties in het stadscentrum. “Dit maakt deel uit van de transformatie van IKEA”, zegt Javier Quiñones, retailmanager van IKEA in het Verenigd Koninkrijk en Ierland. De reden van deze verandering is dat de helft van de consumenten geen auto heeft en dus niet de grote warenhuizen kan bezoeken. Hieraan wil IKEA de consument tegemoet komen.

    Gerelateerd

    Previous ArticleKitchenAid viert 100-jarig jubileum
    Next Article Stoere schorten en accessoires van Hollandse bodem

    Leave A Reply Cancel Reply

    Lees K&D Online
    Premium

    De meubelmaker: Riante woonkeuken in voormalige Amsterdamse balletschool

    Veganistisch interieurdesign: wat is dat eigenlijk?

    Inge van Poppel: Wordt ook wel ‘de meubelfluisteraar’ genoemd

    Ryan Lalay: De marketeer die ook handelt in keukens

    Manja ten Berge-Hutten: 28 jaar ervaring

    Kranen van Dornbracht nu beschikbaar als BIM-data

    Bob Romijnders: “Keuken is een belangrijk puzzelstuk”

    Nanne Schuiveling: Van danseres naar interieurarchitect

    Frans Pahlplatz: “Er worden veel te veel keukens weggegooid”

    “Alsof ik naar een hele slechte film keek”

    Nieuwsbrief
    Nieuwsbrief
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    06-18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Volg ons op Instagram
    Volg ons op Instagram

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....