Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Falmec aanwezig op Salone di Mobile in Milaan
    • Ryan Lalay: De marketeer die ook handelt in keukens
    • #YouMake-campagne van Samsung gericht op personalisatie
    • Next125 past merklogo aan
    • Werknemers sneller geneigd tot ontslag
    • Häfele maakt special meubel voor Broeinest
    • BORA toont twee nieuwe producten op Batibouw
    • Project: vakantiewoning in het Zweedse Rågeleje
    Keuken & Design
    • Home
    • Markt
      • Awards
      • Beurzen
      • Financieel
      • Keukenmarkt
      • Woningmarkt
      • Literatuur
    • Interieur
      • Smart
      • Verlichting
      • Wanden en vloeren
    • Producten
      • Apparatuur
      • Keukens
      • Kranen
      • Spoelbakken
      • Werkbladen
    • Designers
    • K&D Wiki
    • Adverteren
    • Abonneren
    Keuken & Design
    Home » Berichten » Initiatief TruStone verlaagt drempel lidmaatschap

    Initiatief TruStone verlaagt drempel lidmaatschap

    Initiatief TruStone heeft de drempel voor lidmaatschap verlaagd door het goedkoper te maken. Bedrijven die onder de CAO Afbouw vallen en natuursteen importeren die gewonnen of verwerkt is, krijgen een korting van vierhonderd euro.

    Dit betekent een lidmaatschap zonder kosten voor bedrijven die niet zelf importeren of alleen materialen importeren die zijn gewonnen en verwerkt binnen de Europese Economische Ruimte. De korting op het lidmaatschap wordt gefinancierd vanuit het O&O-fonds Afbouw en jaarlijks geëvalueerd.
    “Met deze korting hopen we dat meer bedrijven zich bij ons aansluiten,” zegt Pieter van der Gaag, onafhankelijk voorzitter van het Initiatief TruStone. “Importerende bedrijven kunnen samen met sectororganisaties, vakbonden, ngo’s en overheden de krachten bundelen om verbeteringen te bereiken in internationale ketens van natuursteen.

    Het is ook belangrijk dat verwerkende bedrijven deelnemen, want omstandigheden in de ketens van natuursteen zijn een gezamenlijke verantwoordelijkheid van zowel importeurs als verwerkers. De laatste groep heeft vaak direct contact met de consument. Zij kunnen het bewustzijn onder consumenten vergroten van de verbeteringen die worden gerealiseerd in risicolanden,” aldus Van der Gaag.

    Ondersteuning

    Deelnemende bedrijven kunnen rekenen op ondersteuning van een onafhankelijk secretariaat, bijvoorbeeld met handreikingen, tools, webinars en risicoanalyses. Ook zijn een-op-een adviesgesprekken mogelijk. Via collectieve projecten pakken bedrijven samen met maatschappelijke organisaties en overheden risico’s aan, die niet als individueel bedrijf zijn te identificeren of op te lossen.

    Importeurs van natuursteen moeten nagaan in hoeverre ze direct of indirect betrokken zijn bij misstanden op het gebied van mensenrechten en milieu in hun toeleveringsketen. Zij kunnen vervolgens samenwerken met andere bedrijven of aangesloten partijen om gesignaleerde problemen aan te pakken. Verwerkers van natuursteen die niet zelf importeren, dienen de Nederlandse of Vlaamse importeurs te bevragen waarvan zij afnemen. Het secretariaat beoordeelt de inspanningen van de bedrijven.

    Over het Initiatief TruStone

    Het Initiatief TruStone is een internationaal MVO-convenant voor de natuursteensector en loopt van eind 2019 tot eind 2024. Het convenant brengt Nederlandse en Vlaamse bedrijven, brancheverenigingen, overheden en Nederlandse vakbonden en ngo’s samen met als doel het bevorderen van internationaal Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen in de sector. De partijen werken samen onder leiding van een onafhankelijk voorzitter. De SER faciliteert deze multi-stakeholder samenwerking, geeft advies en beoordeelt jaarlijks de bedrijven op hun plannen van aanpak volgens de richtlijnen van de OESO en de VN voor due diligence. Het convenant voorziet in een onafhankelijke klachten- en geschillencommissie.

     

    Gerelateerd

    Previous ArticleLapitec maakt collectie silicavrij
    Next Article Inschrijving Boretti Classico geopend

    Comments are closed.

    Lees K&D Online
    Premium

    Ryan Lalay: De marketeer die ook handelt in keukens

    Manja ten Berge-Hutten: 28 jaar ervaring

    Kranen van Dornbracht nu beschikbaar als BIM-data

    Bob Romijnders: “Keuken is een belangrijk puzzelstuk”

    Nanne Schuiveling: Van danseres naar interieurarchitect

    Frans Pahlplatz: “Er worden veel te veel keukens weggegooid”

    “Alsof ik naar een hele slechte film keek”

    Groenstyling: inspiratie voor 2021!

    Het effect van COVID-19 op de steengroeven in India

    Joep Verheijen: “We nemen onszelf veel te serieus”

    Nieuwsbrief
    Nieuwsbrief
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    06-18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Volg ons op Instagram
    Volg ons op Instagram

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....