Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Tot 2500,- subsidie voor digitaliserende MKB’ers
    • Vijf nieuwe boeken over eten
    • Vloerenfabrikant COREtec dit najaar op vier beurzen aanwezig
    • DKG Groep krijgt Groene Pluim
    • Nederlanders stellen grote aankopen uit
    • Arte bouwt verder aan duurzame toekomst
    • RAK Ceramics neemt kranenspecialist Kludi over
    • Falmec Nederland kijkt positief terug op EuroCucina
    Keuken & Design
    • Home
    • Markt
      • Awards
      • Evenementen
      • Financieel
      • Keukenmarkt
      • Woningmarkt
      • Literatuur
    • Interieur
      • Smart
      • Verlichting
      • Wanden en vloeren
    • Producten
      • Apparatuur
      • Keukens
      • Kranen
      • Spoelbakken
      • Werkbladen
    • Designers
    • K&D Wiki
    • Adverteren
    • Abonneren
    Keuken & Design
    Home » Berichten » INretail omzetprognose 2018

    INretail omzetprognose 2018

    Brancheorganisatie INretail publiceert een positieve brancheprognose voor 2018. Woonwinkels zien hun omzetten komend jaar met gemiddeld vier procent stijgen.

    INretail ziet dat de omzetgroei en het perspectief binnen branches erg verschillen. De online omzet groeit harder dan de offline omzet. Dominante spelers claimen een groeiend deel van de totale omzet.

    Kansen zitten in nieuwe multichannel retail vormen, zoals service-, lease- en recycleconcepten, stelt de organisatie. Die beantwoorden aan veranderende consumentenbehoeften. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Retail richting 2030, retail rules’.

    Dominerende partijen

    De omzetprognose voor 2018 is een gemiddelde. “Dat verhult de enorme dynamiek van omzetplussen en -minnen. Dat geldt vooral voor de sport retail. Een aantal marktpartijen domineert en hun omzet zal blijven stijgen”, zegt woordvoerder Paul te Grotenhuis.

    “Dat raakt kleinere spelers zonder niche-expertise. Die situatie is ook herkenbaar in de moderetail en andere branches. De woonretail profiteert in 2018 nog van de florerende huizenmarkt. Tegelijk krijgt de branche te maken met het dempingseffect van de omzetgroei van de laatste jaren.”

    Nieuwe vraagvormen

    INretail voorziet dat het speelveld steeds sneller verandert, er nieuwe regels gaan gelden en andere spelers hun entree maken. Te Grotenhuis: “Dit is een belangrijke conclusie van het actuele onderzoek Retail richting 2030, retail rules! Twaalf verschuivingen in consumentenbehoeften leiden naar hele nieuwe vraagvormen waarvoor de retail antwoorden kan ontwikkelen. Retailers die daarin een voorsprong nemen, kunnen ook de versnelling aan die INretail waarneemt.”

    Retaildefinitie

    Groeipotentie zit vooral in nieuwe retail concepten waarbij de basis wordt verrijkt met service- en leaseabonnementen en dienstverleningsvormen”, stelt INRetail. “De marktgroei zal dan in de pas kunnen blijven lopen met de inflatieontwikkeling. Voorwaarde is dat retailers hun concepten door ontwikkelen om de werkelijke consumentenbehoefte in te kunnen vullen. Dat neemt een herdefiniëring van de retail met zich mee en dat daagt uit. Naast kopen komen dan ook ook recyclen, ruilen en leasen in beeld. De consument weet dat al, nu de retail nog.”

    Vooruit

    In 2018 gaat INretail met haar programma Retail richting 2030, retail rules! ondernemers inspireren om een vlucht naar de toekomst te nemen. Dat gebeurt met onder meer inspiratie bijeenkomsten in de regio’s, door van innovatieve retailers ambassadeurs te maken en retailsafari’s te organiseren.

    Gerelateerd

    Previous ArticleWin met de Küppersbusch klanttevredenheidsonderzoek
    Next Article SMEG krijgt erkenning in professionele markt

    Leave A Reply Cancel Reply

    Lees K&D Online
    Premium

    De meubelmaker: Riante woonkeuken in voormalige Amsterdamse balletschool

    Veganistisch interieurdesign: wat is dat eigenlijk?

    Inge van Poppel: Wordt ook wel ‘de meubelfluisteraar’ genoemd

    Ryan Lalay: De marketeer die ook handelt in keukens

    Manja ten Berge-Hutten: 28 jaar ervaring

    Kranen van Dornbracht nu beschikbaar als BIM-data

    Bob Romijnders: “Keuken is een belangrijk puzzelstuk”

    Nanne Schuiveling: Van danseres naar interieurarchitect

    Frans Pahlplatz: “Er worden veel te veel keukens weggegooid”

    “Alsof ik naar een hele slechte film keek”

    Nieuwsbrief
    Nieuwsbrief
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    06-18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Volg ons op Instagram
    Volg ons op Instagram

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.