Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Tot 2500,- subsidie voor digitaliserende MKB’ers
    • Vijf nieuwe boeken over eten
    • Vloerenfabrikant COREtec dit najaar op vier beurzen aanwezig
    • DKG Groep krijgt Groene Pluim
    • Nederlanders stellen grote aankopen uit
    • Arte bouwt verder aan duurzame toekomst
    • RAK Ceramics neemt kranenspecialist Kludi over
    • Falmec Nederland kijkt positief terug op EuroCucina
    Keuken & Design
    • Home
    • Markt
      • Awards
      • Evenementen
      • Financieel
      • Keukenmarkt
      • Woningmarkt
      • Literatuur
    • Interieur
      • Smart
      • Verlichting
      • Wanden en vloeren
    • Producten
      • Apparatuur
      • Keukens
      • Kranen
      • Spoelbakken
      • Werkbladen
    • Designers
    • K&D Wiki
    • Adverteren
    • Abonneren
    Keuken & Design
    Home » Berichten » John Kelleter: “Altijd je kop erbij houden.”

    John Kelleter: “Altijd je kop erbij houden.”

    De 63-jarige John Kelleter wil ook na pensioen klanten helpen. “Je moet gewoon op je qui-vive blijven. Zelfs de meest eenvoudige keuken bestaat al gauw uit 25 onderdelen, daar kan makkelijk iets mis gaan. Altijd je kop erbij houden, dus.”

    Dat is de grote tip aan jongere keukenadviseurs van John Kelleter. Hij is al bijna dertig jaar werkzaam in de keukens. Ooit begonnen in de horeca kwam hij begin 1990 terecht bij de keukenafdeling van Bouwcenter Muyers en Wijnen in Simpelveld. “Ik wist niets van keukens, maar ik voelde me er vanaf begin af aan thuis. Mijn leidinggevende vond het terecht een risico, dus we spraken af om na een half jaar te evalueren of ik doorging of niet.”

    Dat bleek niet nodig, want al na een maand verkocht de vriendelijke Limburger zijn eerste keuken. “Een grijs Siematic-model. Hoogglans. Hij kostte vijfentwintigduizend gulden. Dat vergeet ik echt nooit meer. De keuken had een groot eiland en was afgewerkt met graniet, heel bijzonder.”

    Leerproces

    Kelleter had het nodige voorwerk gedaan om goed beslagen ten ijs te komen. “Ik wilde precies weten hoe het hele proces in elkaar steekt. Ik heb meegelopen met monteurs om te kijken hoe een keuken er nu van voor en achter uitziet. Hoe wordt de boel in elkaar gezet? Wat zijn de moeilijkheden? Als je dat als adviseur weet, kun je de klant helpen bij het aankoopproces.”

    “Kijk, consumenten hebben vaak veel te weinig informatie”, gaat hij verder. “Ik merk zeker de laatste jaren dat ze geen idee hebben wat ze precies willen. Vaak weten klanten de kleur – meestal wit – en dat is het dan wel. Toch moet je ermee aan de slag.”

    De adviseur vergelijkt het met de aanschaf van een auto: “Daarbij weet iemand van tevoren welk merk hij wil hebben en hoe groot de auto moet zijn. Dan is het daarna een kwestie van in de winkels kijken en vergelijken. Zoiets zou in de keukenindustrie ook helpen, maar dat is nu niet echt het geval.”

    JouwKeukenplan

    Precies om die reden is hij vorig jaar JouwKeukenplan.nl gestart, een site voor onafhankelijk keukenadvies. Momenteel is de Valkenburger nog werkzaam als keukenverkoper bij het Duitse Wohnwelt Pallen in Würselen, een plaats nabij Aken. “Maar ik moet nog twee jaar ‘voor de baas’ werken en daarna begint officieel mijn pensioen. Ik wil iets hebben om daarna te doen.”

    Het resultaat is een platform met een stappenplan als leidraad. Van eerste tekening tot aftersales. “Ik wil dat klanten een basis hebben. Dat ze weten welke materialen er zijn en wat voor hen geschikt kan zijn. Waar ze rekening mee moeten houden. Ik begin na de eerste gesprekken met het aandragen van een ontwerp en daarmee kunnen klanten zelf naar de keukenzaken gaan. Eventueel doe ik ook het aankoopadvies en vergelijk ik de offertes. Ik ben dus een soort aankoopmakelaar.”

    “Ik ben dus een

    soort aankoopmakelaar”

    Kelleter is niet gelieerd aan een merk of fabrikant. “Ik ben zelf fan van Siemens, want het is voor veel mensen betaalbaar en van goede kwaliteit, maar in Duitsland zijn Bosch en NEFF ook populair.

    Ik wil vooral kwaliteit handhaven. Ik wil dat mensen een goed gevoel overhouden als ik met ze aan tafel heb gezeten. Of het nu tot een verkoop komt of niet: Ik wil dat ze gelukkig naar huis gaan. Dat is de rode draad in mijn carrière geweest en dat moet JouwKeukenplan.nl ook uitstralen.”

    Gerelateerd

    Previous ArticleNieuwe Melitta Amano Pour Over met slimme knop
    Next Article Falmec Nederland verwelkomt accountmanager Bart Jansen

    Comments are closed.

    Lees K&D Online
    Premium

    De meubelmaker: Riante woonkeuken in voormalige Amsterdamse balletschool

    Veganistisch interieurdesign: wat is dat eigenlijk?

    Inge van Poppel: Wordt ook wel ‘de meubelfluisteraar’ genoemd

    Ryan Lalay: De marketeer die ook handelt in keukens

    Manja ten Berge-Hutten: 28 jaar ervaring

    Kranen van Dornbracht nu beschikbaar als BIM-data

    Bob Romijnders: “Keuken is een belangrijk puzzelstuk”

    Nanne Schuiveling: Van danseres naar interieurarchitect

    Frans Pahlplatz: “Er worden veel te veel keukens weggegooid”

    “Alsof ik naar een hele slechte film keek”

    Nieuwsbrief
    Nieuwsbrief
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    06-18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Volg ons op Instagram
    Volg ons op Instagram

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....