Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • SieMatic opent vernissage met Milette Raats
    • Deze acht merken zijn aanwezig in Gut Böckel
    • Tot 2500,- subsidie voor digitaliserende MKB’ers
    • Vijf nieuwe boeken over eten
    • Vloerenfabrikant COREtec dit najaar op vier beurzen aanwezig
    • DKG Groep krijgt Groene Pluim
    • Nederlanders stellen grote aankopen uit
    • Arte bouwt verder aan duurzame toekomst
    Keuken & Design
    • Home
    • Markt
      • Awards
      • Evenementen
      • Financieel
      • Keukenmarkt
      • Woningmarkt
      • Literatuur
    • Interieur
      • Smart
      • Verlichting
      • Wanden en vloeren
    • Producten
      • Apparatuur
      • Keukens
      • Kranen
      • Spoelbakken
      • Werkbladen
    • Designers
    • K&D Wiki
    • Adverteren
    • Abonneren
    Keuken & Design
    Home » Berichten » Koken met een stekker

    Koken met een stekker

    De overheid zet in op koken zonder aardgas, maar de consument moet nog even wennen aan koken op een inductiekookplaat. Voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal, UNETO-VNI en INretail start daarom een campagne getiteld ‘Koken met een Stekker’.

    In sommige wijken blijft er misschien een gasnet met groen gas, maar veel huizen zullen gasloos worden. Daarvoor zal er een verschuiving plaatsvinden van koken op gas naar koken op elektrisch, verwachten de initiatiefnemers.

    De campagne start op 1 november. De doelstelling is om consumenten te informeren en te motiveren om te kiezen voor een inductiekookplaat op het moment dat zij een nieuwe kookplaat nodig hebben.

    Hoe ziet de campagne eruit?

    • Winkels hebben inmiddels vijftig folders ontvangen waarin de voordelen van koken op inductie worden toegelicht. Naast deze folders ontvingen winkeliers ook twee productstickers die op een kookplaat geplakt kunnen worden om extra aandacht te vragen voor de campagne.
    • Op 1 november wordt een persbericht verspreid over de campagne en gaat de actiewebsite www.kokenmeteenstekker.nl live.
    • Vervolgens wordt via YouTube en social media-kanalen aandacht besteedt aan deze campagne, onder andere met een ervaringsvideo.
    • Via dezelfde kanalen en via de folder worden consumenten verleid om hun kennis van koken op inductie te testen via een quiz. Deelnemers maken kans op 1 van de 50 kookworkshops voor twee personen, verzorgd door ATAG en Miele.

     

    Gerelateerd

    Previous ArticleLG Signature lijn uitgebreid met inbouwapparatuur
    Next Article Neolith start Europese tournee met Food & Roll

    Leave A Reply Cancel Reply

    Lees K&D Online
    Premium

    De meubelmaker: Riante woonkeuken in voormalige Amsterdamse balletschool

    Veganistisch interieurdesign: wat is dat eigenlijk?

    Inge van Poppel: Wordt ook wel ‘de meubelfluisteraar’ genoemd

    Ryan Lalay: De marketeer die ook handelt in keukens

    Manja ten Berge-Hutten: 28 jaar ervaring

    Kranen van Dornbracht nu beschikbaar als BIM-data

    Bob Romijnders: “Keuken is een belangrijk puzzelstuk”

    Nanne Schuiveling: Van danseres naar interieurarchitect

    Frans Pahlplatz: “Er worden veel te veel keukens weggegooid”

    “Alsof ik naar een hele slechte film keek”

    Nieuwsbrief
    Nieuwsbrief
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    06-18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Volg ons op Instagram
    Volg ons op Instagram

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.