Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Tot 2500,- subsidie voor digitaliserende MKB’ers
    • Vijf nieuwe boeken over eten
    • Vloerenfabrikant COREtec dit najaar op vier beurzen aanwezig
    • DKG Groep krijgt Groene Pluim
    • Nederlanders stellen grote aankopen uit
    • Arte bouwt verder aan duurzame toekomst
    • RAK Ceramics neemt kranenspecialist Kludi over
    • Falmec Nederland kijkt positief terug op EuroCucina
    Keuken & Design
    • Home
    • Markt
      • Awards
      • Evenementen
      • Financieel
      • Keukenmarkt
      • Woningmarkt
      • Literatuur
    • Interieur
      • Smart
      • Verlichting
      • Wanden en vloeren
    • Producten
      • Apparatuur
      • Keukens
      • Kranen
      • Spoelbakken
      • Werkbladen
    • Designers
    • K&D Wiki
    • Adverteren
    • Abonneren
    Keuken & Design
    Home » Berichten » Kvik Nederland behaalt in 2021 grootste omzetgroei ooit

    Kvik Nederland behaalt in 2021 grootste omzetgroei ooit

     In 2021 heeft Kvik Nederland 35% meer omgezet dan in 2020. Nooit eerder heeft de keukenfabrikant in een jaar tijd zo een grote groei doorgemaakt.

    Het succes van Kvik van het afgelopen jaar is onder meer te verklaren door de toename van het aantal vestigingen. Ook de verduurzaming van de keukens speelt mogelijk een rol in het succes, verklaart het concern. In 2022 heeft Kvik plannen de groei door te zetten, zo staan verschillende nieuwe winkelopeningen op de planning en is het bedrijf op zoek naar franchisenemers om deze nieuwe winkels te runnen.

    Het is het tweede jaar op rij dat Kvik Nederland een forse groei doormaakt. “Het is goed om te zien dat we steeds meer bekendheid opbouwen in Nederland en onze keukens veelvuldig worden verkocht,” vertelt Meike Hoek de Jong, Marketing Manager Kvik Nederland. “Een reden dat we zo hard zijn gegroeid, is de toename in het aantal winkels. Hierdoor zijn we beter zichtbaar in verschillende regio’s.” Ook corona heeft volgens Meike een belangrijke rol gespeeld. “Veel mensen zijn in deze periode hun huis gaan verbouwen. Daar hoort een nieuwe keuken vaak bij.” 

    Nederlanders houden van ‘groen’

    De duurzame koers die het bedrijf voert, speelt mogelijk een rol in de groei van het bedrijf. Zo heeft Kvik de afgelopen jaren flink ingezet op het reduceren van haar C02-uitstoot. Hierdoor produceert Kvik sinds begin 2021 CO2-negatief.

    Om dit doel te bereiken is het bedrijf onder ander meer duurzame materialen gaan gebruiken. Zo introduceerde Kvik in 2020 de Ombra Green, de allereerste keuken van Kvik waarbij uitsluitend gebruik is gemaakt van hout uit gecertificeerde duurzame bosbouw en gerecyclede plastic flessen.

    Inmiddels geldt dit voor alle keukens van Kvik en bestaan sommige keukens zelfs voor 40% uit gerecyclede materialen, waaronder gerecycled MDF. Hoek de Jong: “Mensen consumeren steeds meer verantwoord en letten bij de aanschaf van een product steeds vaker op de duurzame aspecten. Met de Ombra Green spraken we daardoor in een hele nieuwe doelgroep aan.”

    Kvik zoekt vrouwen

    In 2022 wil Kvik haar groei doorzetten. In de provincies Zeeland, Drenthe, Utrecht, Noord-Holland en Zuid-Holland wil het bedrijf nieuwe vestigingen openen. “We zijn in deze regio’s hard op zoek naar nieuwe franchisenemers. Iedereen met een hart voor interieur, Deens design en ondernemen is welkom om bij ons te solliciteren,” aldus Hoek.

    “Ik hoop dat veel vrouwen met een affiniteit voor interieur de stap nemen om als franchisenemer bij Kvik aan de slag te gaan. De keukenbranche wordt vooral gedomineerd door mannen. We zien dat onze vrouwelijke franchisenemers succesvol zijn en goed passen bij het merk. Ik roep daarom vrouwen op om te solliciteren.”

    Gerelateerd

    Previous ArticleLapitec nu verkrijgbaar in groter formaat
    Next Article Design District terug in juni

    Comments are closed.

    Lees K&D Online
    Premium

    De meubelmaker: Riante woonkeuken in voormalige Amsterdamse balletschool

    Veganistisch interieurdesign: wat is dat eigenlijk?

    Inge van Poppel: Wordt ook wel ‘de meubelfluisteraar’ genoemd

    Ryan Lalay: De marketeer die ook handelt in keukens

    Manja ten Berge-Hutten: 28 jaar ervaring

    Kranen van Dornbracht nu beschikbaar als BIM-data

    Bob Romijnders: “Keuken is een belangrijk puzzelstuk”

    Nanne Schuiveling: Van danseres naar interieurarchitect

    Frans Pahlplatz: “Er worden veel te veel keukens weggegooid”

    “Alsof ik naar een hele slechte film keek”

    Nieuwsbrief
    Nieuwsbrief
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    06-18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Volg ons op Instagram
    Volg ons op Instagram

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.