By

Komende week gaat BouwBeurs 2019 van start. Op de beursvloer is geen vierkante meter meer beschikbaar. Er zullen maar liefst 640 exposanten aanwezig zijn.

Thema van deze editie van BouwBeurs in de Jaarbeurs in Utrecht is ‘Tijd om de krachten te bundelen’. En dat is niet zomaar zegt brand manager Marian Verheij: “Zowel op de bouwplaats als op de beursvloer zie je een groeiende behoefte om meer samen op te trekken.”

“Zowel tussen bedrijven onderling als tussen opdrachtgevers en opdrachtnemers. Het besef dat de enorme nieuwbouw- en renovatieopgave alleen te behapstukken is als de hele keten gezamenlijk de schouders eronder zet is goed te zien op onze themapleinen als het Glasplein, het Tegelplein en het Hang- en Sluitwerkpaviljoen en het Houtpaviljoen.”

Ontmoetingsplek

Voor de meeste exposanten geldt dat het geen verkoopbeurs is. Het is duidelijk een beurs waar branchegenoten elkaar ontmoeten en waar samenwerkingen kunnen ontstaan.

Klanten en partners ontmoeten is ook voor keukenfabrikant Bribus de belangrijkste reden om op de BouwBeurs aanwezig te zijn, vertelt Wim Diersen. “BouwBeurs is de belangrijkste tweejaarlijkse ontmoetingsplek waar we onze klanten, vooral woningcorporaties en beleggingsmaatschappijen, onder het genot van een hapje en een drankje uitgebreid kunnen spreken.”

Samenwerking

Het ontstaan van een partnerschap gebeurt in sommige gevallen al vóór de beurs goed en wel geopend is. Zo deelt Bribus de stand met Bosch/Siemens Huishoudapparaten. “We delen onze stand altijd met één van onze partners”, zegt Diersen. “Samen kun je de kosten delen en met een grotere stand meer opvallen.”

De BouwBeurs vindt plaats van 4 tot 8 februari in de Jaarbeurs in Utrecht.

Gerelateerde berichten

Voor de meeste consumenten is het bedenken en aanschaffen van een nieuwe keuken een hele...

Alno kan de interieurs van alle kasten leveren in antraciet. Dit valt niet alleen in de smaak van...

AMS Institute en TU Delft ontwikkelen een keuken die niet vervangen hoeft te worden, maar met...

Leave a Reply