By

Een goede digitale ervaring is voor grote merken in alle branches essentieel, maar in de praktijk blijkt deze vaak ondermaats. Dit blijkt uit een onderzoek onder 150 grote bedrijven. Met name de keukenbranche loopt achter.

Bron: consultancy.nl

Consultancy.nl publiceerde eerder dit jaar de uitslagen van het onderzoek naar digitale marketing. Deze is uitgevoerd door Dicitas Consulting. Er werden dertig bedrijven getoond die het wel goed doen, de top drie van tien branches. De onderzoekers vergeleken de online prestaties van vijftig indicatoren, verdeeld over vijf aspecten: website, sociale kanalen, online video, zoekmachine-optimalisatie en apps.

Zo werd er gekeken naar het gemiddelde aantal pagina’s dat wordt bekeken op een website, de behaalde groei op social media en het gebruik en de waardering van apps.

Keukenbranche

Er zijn twee branches die nog wel flink wat kunnen verbeteren aan hun digitale presentatie: recruiting en keukenapparatuur. Met name de keukensector scoort heel laag. Miele, Siemens en Boretti vormen de positieve uitzonderingen binnen de op digitaal vlak ondermaats presterende keukenbranche. 

Gerelateerde berichten

DKG Groep, bekend van de merken Bruynzeel Keukens en Keller Keukens, heeft niveau 4 op de MVO...

INretail bezoekt rond 16 november honderden winkels in heel Nederland en trakteert de ondernemer en...

De totale woonbranche is qua omzet gestabiliseerd en laat na negen maanden slechts een klein plusje...

Leave a Reply