By

Verwar generatie Z niet met millennials, waarschuwt Lecyca Curiel. Zij deed onderzoek voor het bedrijf Wetston naar gen Z en zal binnenkort hierover spreken tijdens het evenement Changemakers in Retail van RetailTrends.

Tijdens dit evenement gaat zij onder meer in op de houding van generatie Z ten opzichte van de duurzame revolutie, en wat dit betekent voor retailers. Curiel ziet dat retailers beide generaties vaak onder het kopje ‘jongeren’ wegstoppen en daardoor kans lopen om de verkeerde doelgroep te bereiken.

Digitale generatie

“Het verschil is misschien niet altijd even zwart-wit, maar het is er zeker”, stelt Curiel. Dit verschil zit hem volgens haar onder meer in het feit dat Gen Y is opgegroeid met technologie, terwijl Gen Z hiermee geboren is, wijzend naar uitvindingen als touchscreens en virtual reality. “Wanneer retailers zich dat beseffen en inzien dat je beide groepen anders moet benaderen, doen ze het goed.”

Als het gaat om benadering, noemt Curiel het voorbeeld van influencermarketing. Zij stelt dat ‘gelikte Instagramposts’ bij de millennial waarschijnlijk nog werken, maar retailers en merken bij Gen Z meer bereiken met ‘persoonlijke, rauwe en ongefilterde content’. 

Gen Z in K&D

Meer over generatie Z en hoe deze jongeren zich gedragen als consument in de komende uitgave van K&D.

Gerelateerde berichten

Het CBS meldt opnieuw een positieve stemming onder consumenten. Het vertrouwen komt in juli uit op...

Voor Neolith was de eerste helft van dit jaar een goede als het gaat om prijzen winnen. De...

Er is een dringende behoefte aan woningen, maar er worden steeds minder nieuwe woningen gekocht....

Leave a Reply