By

Afgelopen week vond de eerste gezamenlijke dealershow van Bosch, Siemens, Neff en Gaggenau plaats in Inspiratiehuis 20|20 in Hoofddorp. Met een blik op volgend jaar kreeg het evenement de passende naam Inspiratie 2020.

Marc Asbeek Brusse, Director Keukenretail bij BSH Huishoudapparaten en verantwoordelijk voor de merken Bosch, Siemens, Neff en Gaggenau: “Op ons evenement tonen we verschillende keukenstijlen met het ideale assortiment van onze merken zoals wij die in de merkenopbouw graag zouden zien. Bezoekers krijgen volop inspiratie over hoe de merken naast elkaar in een showroom getoond kunnen worden.”

Belangrijkste nieuwtjes

Er waren veel nieuwe producten te zien, maar de nadruk lag toch wel op de nieuwe inductiekookplaten met geïntegreerde afzuiging. BSH wil vooral laten zien dat ‘size matters’.

Zo is het design aangepast en heeft het apparaat een smallere, hittebestendige ventilatie uitloop gekregen van 7×33 cm. Dit is de smalste in de markt, stelt BSH. Tegelijkertijd behoudt het systeem een hoge afzuigcapaciteit en een laag geluidsniveau.

Een anderebelangrijke noviteit voor BSH was de afzuigkap met CleanAir Plus filter. Deze verwijderd niet alleen meer dan 90% van alle geuren, maar deactiveert ook pollen en allergenen door middel van een aparte biolaag.

Tot slot werd onder het motto ‘less is more’ de flexInduction Plus kookplaat met activeLight geïntroduceerd. Deze is helemaal zwart. Pas als de kookplaat wordt ingeschakeld, zie je met een blauwe verlichting de bediening en de kookzones.

 

Asbeek Brusse: “Na het gasbesluit stapt Nederland massaal over naar inductiekookplaten. Op dit moment wordt zo’n 25% van dit type kookplaten gecombineerd met afzuigen naar beneden. Dit is een enorme trend waarvan wordt verwacht dat deze zich de komende jaren sterk zal doorzetten. BSH investeert daarom in dit segment met verschillende inductietechnieken en maatvoeringen. Binnen twee jaar zal BSH voor al haar merken een compleet assortiment aanbieden, maar vanaf april 2020 komen reeds de eerste nieuwe modellen.”

Nieuwe distributiestrategie Gaggenau 

Het luxe merk Gaggenau toonde tijdens het evenement niet alleen veel productnieuws, maar ook een nieuwe distributiestrategie.

Asbeek Brusse: “Wie Gaggenau wil beleven zal het beste tot zijn recht komen bij een select aantal keukenretailers die zich in dit merk heeft gespecialiseerd, de Gaggenau Premium Partners en/of Gaggenau dealers. Echter indien een consument zijn bestaande keukenontwerp wil verrijken met een Gaggenau-product kan hij vanaf komend jaar ook slagen bij een andere keukenzaak of interieurbouwer mits deze consument een juist advies heeft gekregen van één van de Gaggenau adviseurs.

Zo kunnen we en de beleving bieden die dit product vraagt alsmede de technische ondersteuning. Met deze nieuwe aanpak kunnen we meer consumenten met dit prachtige merk bereiken.”

 

Gerelateerde berichten

Samen met producentencollectief Weee Nederland en het merendeel van de koelkastenbranche wil...

Vanaf januari 2020 is Sander Kulik in dienst bij Buram Electro B.V als Liebherr accountmanager....

Hanant Benelux BV heeft dit najaar het agentschap van Küppersbusch en TEKA overgenomen voor de...

Leave a Reply