By

Nederlanders kopen niet alleen kleine items via internet, maar inmiddels ook grote apparaten. Maar liefst 32 procent koopt ze online zonder ze eerst in een winkel te bekijken. Dit blijkt uit een onderzoek van Keukenloods.nl onder 1.131 Nederlanders.

Het zijn vooral de jongeren die het niet nodig vinden om een product eerst in het echt te zien. Met ruim 43 procent doen zij online aankopen nog gemakkelijker dan andere leeftijdsgroepen.
“De resultaten lijken erop te wijzen dat steeds meer consumenten niet alleen kleinere spullen, maar ook grotere producten in een impuls aanschaffen”, zegt Jeroen Langenberg van Keukenloods.nl tegen nieuwssite Emerce.nl.

Wees niet te impulsief

Impulsiviteit blijkt echter niet altijd gunstig, zeker niet voor de consument. Wanneer je snel iets koopt, zonder het goed te overdenken of prijzen te vergelijken, is de kans groot dat het product niet bevalt of dat je teveel betaalt.

“Zeker bij grote aankopen als keukens is het belangrijk dat iemand zich goed verdiept in het product. Het moet immers een aardig tijdje mee”, vervolgt Langenberg. Daarom werkt Keukenloods.nl met een Black Friday Week in plaats één dag. “Zo hebben ook impulsieve kopers iets meer tijd om zich te oriënteren en een weloverwogen keuze te maken.”
Gerelateerde berichten

Landal GreenParks kreeg al een onderscheiding als ‘meest duurzame reismerk van Nederland’ en...

Hoe ga je (meestal) naar IKEA? Met de auto natuurlijk. Je koopt namelijk steevast meer dan je in...

Door het uitbreken van het coronavirus in Noord-Italië is de EuroCucina opgeschort tot juni. Niet...

Leave a Reply