Het imago van Next125 is na twintig jaar ‘premium’ en ‘internationaal’, aldus de fabrikant. Daarom werd het tijd om het merklogo te moderniseren, zodat het beter bij het imago van het keukenmerk past.
“Tijdens een omvangrijk proces van ‘rebranding’ hebben wij de bestaande merkelementen onder de loep genomen en een nieuwe uitstraling gecreëerd”, vertelt het management van Next125.
“Het besluit voor een ‘New Look’ was voor ons een belangrijke mijlpaal. Het toonde aan dat next125 een nieuw zelfbeeld heeft ontwikkeld. Door middel van strakke, minimalistische, eigentijdse en aantrekkelijke elementen willen we deze ‘New Look’ ook optisch tot uitdrukking brengen,” aldus Markus Schüller, directeur van next125.
Next125: nieuw logo
De centrale uiting van het nieuwe beeldmerk is het logo. De filigrane letters met verlaagde cijfers, zijn vervangen door een krachtigere vormgeving. “Door de letters en cijfers heel zelfverzekerd op hetzelfde niveau te plaatsen, is het nieuwe ontwerp opvallender, compacter en strakker”, legt Schüller uit. “Vooral de beginletter-“n” is in zijn serife schrijfvorm perfect geschikt voor toepassing binnen verschillende media. Door het nieuwe ontwerp werkt het beeldmerk compacter en actueler en sluit het beter aan bij de reputatie van next125.”
Naast het logo werden eveneens typografische en visuele bestanddelen aangepast. Zo werden de beeldtaal en de lettertypen aan een ingrijpende facelift onderworpen en er werd een nieuw narratief ontwikkeld: de Creative Makers. Hiermee worden bij next125 mensen aangeduid die met hun houding en hun thema’s het merk vormgeven, inspireren en beleven. Schüller: “De dialoog tussen deze protagonisten is de sleutel voor cross-mediale storytelling in de communicatie en leidt tot inspirerende interacties.”