By

Achter elk cupje koffie van Nespresso zit een verhaal. Om die te vertellen aan de consument gaat de koffiefabrikant in Nederland een samenwerking aan met Google Assistant.

Gebruikers krijgen via Google Assistant hulp bij het kiezen van koffie en de herkomst ervan. De assistent stelt in eerste instantie persoonlijke vragen, bijvoorbeeld naar de gemoedstoestand van de gebruiker, zodat het persoonlijk koffieadvies kan geven. Daarnaast wordt praktische informatie gegeven over hoe je bijvoorbeeld een cappuccino moet maken. Tot slot is het mogelijk om via Google Assistant Nespresso-cupjes bij te bestellen bij de dichtstbijzijnde Nespresso-winkel.

De samenwerking tussen Nespresso en Google Assistant is een Nederlands initiatief. Eerder ging Google Assistant al samenwerkingen aan met onder meer Spotta, Thuisbezorgd.nl en Sonos.

Gerelateerde berichten

De eerste design awards van dit jaar zijn alweer uitgereikt. De Spazio recirculatiekap van Falmec...

Nederlanders kopen niet alleen kleine items via internet, maar inmiddels ook grote apparaten. Maar...

IKEA heeft een minderheidsbelang genomen in Optoro, aldus persbureau Reuters. Optoro is Amerikaanse...

Leave a Reply