SieMatic investeert miljoenen in vestiging Löhne

0

Vorig jaar stond voor SieMatic in het teken van herstructurering van het bedrijf en inmiddels is bekend dat het concern ondanks COVID-19 is gegroeid. Dit jaar investeert het concern flink om die groei vast te houden.

“Ondanks alle onzekerheden en uitdagingen door corona werd de door het Management Team ontwikkelde strategie geïmplementeerd en zijn voor de bedrijfsontwikkeling belangrijke projecten voortgezet”, laat het management van SieMatic weten.

“In de kernmarkten boekte SieMatic een duidelijke groei. De omzet in bijvoorbeeld China werd verdrievoudigd en ook in de landen die door SieMatic als de thuismarkten worden beschouwd – Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Nederland – steeg de omzet significant.”

– SieMatic management

Hanjo Runde

“We verheugen ons op het jaar 2021. SieMatic investeert tientallen miljoenen in nieuwe productiefaciliteiten op haar thuisbasis in Löhne (Duitsland). Dit zal onze concurrentiepositie aanzienlijk versterken. Daarbij zullen we dit jaar de volgende stappen zetten in de transformatie van een internationaal gewild productmerk naar een begeerd lifestylemerk.”

“Bovendien investeren we in de digitalisering van ons bedrijfsmodel, waarmee we de bezoekersfrequentie bij onze zakenpartners zullen verhogen.”

-Hanjo Runde, CEO SieMatic

Nieuwe productietechniek in Löhne

In partnerschap met machinebouwer HOMAG investeert SieMatic momenteel tientallen miljoenen in een nieuwe, volledig geïntegreerde ‘batch size 1’-productielijn. Met dit project wordt ook het langdurige commitment van de Chinese aandeelhouder Zugen Ni duidelijk zichtbaar, stelt Runde.

SieMatic SLX

Aan het eind van de zomer van 2021 wordt de eerste machine in Löhne in bedrijf gesteld. Voordat 2022 voorbij is, zullen alle nieuwe machines geïnstalleerd zijn. In de nieuwe productiefaciliteit is naast de benodigde capaciteitsvergroting ook al rekening gehouden met de vereisten van in de toekomst geplande productnoviteiten.

 

Digitale transformatie als bedrijfsdoel

De modernisering van het merk moet in elke stap van de customer journey merkbaar worden. De kerndoelgroep – de creatieve klasse – is digitaal georiënteerd. Daarom gaat SieMatic ook zijn eigen businessmodel digitaliseren, meer gebruik maken van digitale media en een Digital Lead Program installeren om de bezoekfrequentie bij de dealers voor SieMatic keukens te vergroten.

Al medio januari werd in de belangrijkste kernmarkten van SieMatic een speciale campagne voor de veelvuldig geprezen SieMatic SLX gestart. In het tweede kwartaal volgt internationaal de campagne voor de herlancering van het merk met verdere productinnovaties.

 

Comments are closed.