Störmer wordt AG en kan daardoor digitaal groeien

0

Het middelgrote keukenconcern Störmer is omgevormd tot een AG. Daarmee is een einde gekomen aan het transformatieproces van een klassieke keukenfabrikant naar een digitaal opererend meubelbedrijf.

“Er is veel gebeurd sinds 2012 en er zijn altijd uitdagingen geweest”, laat de fabrikant weten. “Dit heeft Störmer als team echter steeds gemanaged en middels een korte omweg heeft het bedrijf zijn weg vervolgt om zich om te vormen tot een digitaal opererende keukenfabrikant.”

Toekomstbestendig

Het bedrijf ontwikkelde zich tot een proces gedreven en flexibeler bedrijf, dat zowel standaard- als maatwerkproducten kan verwerken en produceren met één software-module. “De hiermee beoogde snelheid en flexibiliteit is altijd het doel geweest en is dit jaar gerealiseerd. De output van de Planningen en Bestellingen gebeurt niet meer alleen op papier, maar kan in diverse moderne formaten zonder verdere inmenging worden overgedragen in de voor de ontvanger passende vorm”, aldus het officiële bericht van Störmer.

“Om het bedrijf na enkele lastige jaren toekomstbestendig te maken, hebben we besloten om de bedrijven Störmer en Eschebach samen te voegen en om te vormen naar een naamloze vennootschap. Hiermee zetten we een streep onder het turbulente verleden en sluiten we deze in een topfitte conditie af”, zegt Christoph Fughe, CEO van Störmer AG.

Raad van Commissarissen

Naast Michael Otto omvat de Raad van Commissarissen van de nieuw gevormde AG ook enkele andere bekende namen uit de industrie, zoals Andreas Dornbracht en Oliver Höner. Gezamenlijk zullen zij de nieuw gevormde vennootschap (NV) strategisch adviseren en begeleiden.

“We zijn van plan als productieonderneming, als eerste een allesomvattend digitale standaard voor de keuken- en meubelindustrie neer te zetten en hebben daarvoor een Concept ontwikkeld voor de B2B en B2C business.”, zegt Fughe.

“Meer willen we op dit moment nog niet onthullen, echter in de komende maanden zal dit worden omgezet. Deze innovatie vormt dan een aanvulling op de traditionele distributielijnen. De klassieke markt zal hiervan profiteren.
Bijzonder verheugd zijn we dat we met ons Duitse merk Musterring blijven groeien en voor het merk Villeroy & Boch keuken enkele droompartners hebben gevonden, die in 2021 met ons zullen starten.”

Comments are closed.