Van Lamborghini’s naar L-vormige keukens

0

Tyrone Koningverdraag (33) uit Almere Binnen wrapte auto’s van profvoetballers, maar sinds mei geeft hij keukens een tweede leven. “Ik had geen betere beslissing kunnen nemen.”

Van de Lamborghini van Hakim Ziyech naar een kleine L-vormige keuken met oude kastjes en een simpele spoelbak. De transitie die Koningverdraag heeft ondergaan is geen kleine. Sinds 2014 is de enthousiasteling gespecialiseerd in ‘carwrappen’, een techniek waarbij je auto’s van een nieuwe speciale folie voorziet voor een nieuwe kleur of uitstraling. Dat deed hij zo goed dat hij al snel de interesse wekte van “jongens die wel wat leuks wilden”.Oud-Ajacied Hakim Ziyech kwam langs, net als Nederlands international Quincy Promes. “Ik heb hun ‘Lambo’s’ gedaan”, vertelt Koningsverdraag. “Dat was heel leuk om te doen. Het is namelijk niet zo dat iedere dag een Lamborghini bij ons voor de deur stond. Ik heb er leuk contact met ze aan over gehouden. Quincy is nog een paar keer langsgeweest met zijn auto.”

Stressvol

Van Tesla’s tot “Mercedesjes”, elk model kwam voorbij. Dat ging jaren goed, al werkte Koningverdraag er wel altijd naast. Pas in januari van dit jaar kon hij zich volledig richten op Auto Kustoms, zoals zijn bedrijf met carwrapping service heette. Maar toen kwam corona en dat veranderde alles.

“Nog geen dag nadat het nieuws rondom corona bekend werd, kreeg ik al telefoontjes.”

“Iedereen annuleerde zijn aanvragen. Dat was echt stressvol“, zegt Koningverdraag. Het wrappen van een auto is een vrij exclusieve business en wordt in tijden van crisis minder belangrijk gevonden. “Ik raakte in paniek, man. Ik zag mezelf al bedelen op de Dam.”

Koningverdraag ging eens goed nadenken. Waar kon hij zijn expertise voor inzetten? “Ik wist dat concurrenten weleens keukens wrapte, maar de kwaliteit was bijna altijd beroerd.”
Daar zag de entrepeneur zijn kans. Hij startte Wrapjekeuken.nl. “Ik wil echt in het midden- en hoger segment het verschil maken. De kwaliteit die we behalen bij het wrappen van een Tesla of Range Rover, realiseren we nu bij het wrappen van een keuken. Ik ben gewend om met spullen om te gaan die vaak duurder zijn dan een huis.

De kwaliteit kun je vaak al afmeten aan de garantieperiode. Soms is die maar één of twee jaar. Wij geven standaard zes jaar garantie. Als in die tussentijd iets mis is met het folie, dan kom ik hoogstpersoonlijk even kijken en het opnieuw aanbrengen.”

Wrapjekeuken.nl gebruikt hoogwaardig 3M-folie. Koningverdraag: “We hebben letterlijk een boek vol kleuren en motiefjes. Van een marmerlook tot een matte paarse finish, niets is te gek. We willen wel echt een high end product neerzetten, zodat je echt het idee hebt dat er een nieuwe keuken staat.”

“Het regent aanvragen”

Geen betere beslissing

Koningsverdraag had geen betere beslissing kunnen nemen, zegt hij zelf. “Het regent aanvragen. Ik vind het serieus bijzonder hoe snel en positief dit is opgepakt door mensen. Het concept is natuurlijk vrij simpel: je hebt een bestaande keuken, waarin alles nog perfect werkt, maar je bent wel de kleur en stijl beu. Dan kun je twee dingen doen: slopen en een nieuwe kopen kost al gauw vijftienduizend euro, of wij wrappen hem voor tussen de twee- en drieduizend euro.

Piet Boon

Populair is de matzwarte look. Zelf vind ik het ook erg tof om er echt iets unieks van te maken. Laatst belde iemand voor een matzwart design en toen ben ik langs gegaan om even te kijken. Uiteindelijk is het iets anders geworden. Iets waar wij ons ook gelijk mee kunnen onderscheiden: een soort olie-achtige kleur met bronzen en gouden tinten. Het ziet er echt prachtig uit. Alsof Piet Boon de keuken heeft gemaakt en dat is wat we uiteindelijk willen bereiken.”

Reageren niet meer mogelijk.