Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Falmec aanwezig op Salone di Mobile in Milaan
    • Ryan Lalay: De marketeer die ook handelt in keukens
    • #YouMake-campagne van Samsung gericht op personalisatie
    • Next125 past merklogo aan
    • Werknemers sneller geneigd tot ontslag
    • Häfele maakt special meubel voor Broeinest
    • BORA toont twee nieuwe producten op Batibouw
    • Project: vakantiewoning in het Zweedse Rågeleje
    Keuken & Design
    • Home
    • Markt
      • Awards
      • Beurzen
      • Financieel
      • Keukenmarkt
      • Woningmarkt
      • Literatuur
    • Interieur
      • Smart
      • Verlichting
      • Wanden en vloeren
    • Producten
      • Apparatuur
      • Keukens
      • Kranen
      • Spoelbakken
      • Werkbladen
    • Designers
    • K&D Wiki
    • Adverteren
    • Abonneren
    Keuken & Design
    Home » Berichten » VPRO x Dutch Design Week

    VPRO x Dutch Design Week

    De VPRO gaat volop aandacht besteden aan de Dutch Design Week (DDW) die op zaterdag 16 oktober van start gaat. Het thema is dit jaar The Greater Number en dat betekent dat DDW op zoek gaat naar het ‘betere getal’ als reactie op de ongebreidelde groeiverslaving van de mensheid.

    In diverse uitingen op radio en TV, online en in de VPRO Gids en op DDW wordt niet alleen de fysieke kant van design belicht, maar ook de impact van design, het maakproces van ontwerpers en hun visie op de toekomst.

    Een overzicht van wat er zoal te zien is op de VPRO tijdens de Dutch Design Week:

    Reaction

    Zondag 17 oktober om 20.20 uur bij VPRO op NPO 2

    Nederland kent talloze duurzame, sociale, en lokale ondernemingen. Die moeten opboksen tegen grote winkelketens, die vol liggen met spullen waarvan we niet precies weten hoe, door wie, en onder welke omstandigheden ze zijn gemaakt. Daarom begint filmmaker Kees Brouwer: Reaction. De beweging bestaat uit een verzameling ondernemers en ontwerpers die bewijzen dat het anders kan. ‘Ik wil laten zien dat er voor élk dagelijks product alternatieven bestaan die niet ten koste gaan van mens en milieu. De producten zijn er al, maar niemand weet waar ze te koop zijn. Daarvoor is Reaction‘. VPRO volgt filmmaker Kees Brouwer in een waargebeurd verhaal over het ontstaan van de Reaction-beweging.

     

    Reaction op Dutch Design Week

    Zaterdag 16 oktober t/m zondag 24 oktober, Ketelhuisplein in Eindhoven

    Kees Brouwer etaleert vanuit zijn Reactionbus op het Ketelhuisplein in Eindhoven alle ondernemingen en ontwerpers die zich nu al bij Reaction hebben aangesloten. Een voedselbos bijvoorbeeld, en een biologische distilleerderij, een eerlijk naaiatelier, een Hollandse hazelnotenkwekerij, een diervriendelijk breiatelier, een circulaire meubelwinkel en nog veel meer. Allen hebben hetzelfde doel: duurzame groei. Belangrijke kenmerken van de deelnemers zijn: zoveel mogelijk biologisch, lokaal, seizoensgebonden, kwaliteit, ambachtelijk en een zo klein mogelijke voetafdruk. Op het Ketelhuisplein vertelt Kees het verhaal van al deze mensen en roept hij bezoekers op om zich aan te sluiten bij Reaction.

    VPRO Tegenlicht: De ontgroeiers

    Zondag 17 oktober om 22.05 uur bij VPRO op NPO 2

    De Ontgroeiers

    De overheid en het bedrijfsleven richten zich steevast op economische groei: een hoger Bruto Nationaal Product, meer omzet, meer verkopen en meer marktaandeel. Als de economie groeit, wordt alles beter. Maar klopt die aanname wel? Kan het ook anders? Waarom worden de mensen in Westerse landen ongelukkiger, zelfs als het BNP groeit? VPRO Tegenlicht maakt een tocht langs denkers en doeners die kritische vragen stellen bij de eeuwige economische groei.

     

    Nooit meer slapen

    Vrijdag 15 oktober om 00.00-01.00 uur bij VPRO op NPO Radio 1

    In aanloop naar DDW is ambassadeur van DDW 2021 Christien Meindertsma een uur lang te gast in het dagelijkse cultuurprogramma Nooit meer slapen. Presentatie: Pieter van der Wielen.

    Gerelateerd

    Previous ArticleLiesbeth Pel nieuw directielid BSH Nederland
    Next Article Subsidie voor energiebesparing en verduurzaming

    Comments are closed.

    Lees K&D Online
    Premium

    Ryan Lalay: De marketeer die ook handelt in keukens

    Manja ten Berge-Hutten: 28 jaar ervaring

    Kranen van Dornbracht nu beschikbaar als BIM-data

    Bob Romijnders: “Keuken is een belangrijk puzzelstuk”

    Nanne Schuiveling: Van danseres naar interieurarchitect

    Frans Pahlplatz: “Er worden veel te veel keukens weggegooid”

    “Alsof ik naar een hele slechte film keek”

    Groenstyling: inspiratie voor 2021!

    Het effect van COVID-19 op de steengroeven in India

    Joep Verheijen: “We nemen onszelf veel te serieus”

    Nieuwsbrief
    Nieuwsbrief
    Contact
    Pressure Media
    Postbus 16
    8070 AA Nunspeet
    06-18118260
    info@pressuremedia.nl
    Abonneer je op deze blog

    Wil je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief en meteen een bericht krijgen als wij hier iets nieuws posten? Meld dan hieronder jouw email-adres aan!

    Volg ons op Instagram
    Volg ons op Instagram

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

     

    Reacties laden....