In de nieuwe #YouMake-campagne van Samsung wordt duidelijk gemaakt dat je de apparaten van dit merk helemaal kunt laten aansluiten op de jouw persoonlijke levensstijl.
Samsung wil consumenten zelf laten bepalen hoe ze apparaten gebruiken. Dit sluit aan op de Bespoke-serie van het merk die uitgebreid wordt van huishoudelijke apparaten naar smartphones en andere productcategorieën. Personalisatie en connectiviteit staan hierin centraal. Samsung gebruikt hiervoor SmartThings1 IoT-oplossingen.
Voor de aftrap van de campagne is de #YouMake-pagina op Samsung.com gelanceerd. Hier vinden gebruikers de eerste serie producten die ze helemaal kunnen personaliseren. Zo bestaat de Bespoke-serie onder meer uit koelkasten die wereldwijd in meer dan twintig kleuren en zeven afwerkingen zijn verschenen. Het is ook mogelijk om meerdere huishoudelijke apparaten qua kleur en afwerking op elkaar te laten aansluiten. De magnetron kan bijvoorbeeld ook gecustomized worden. Hierdoor krijg je een heel persoonlijke keuken.
Nu wil Samsung deze vorm van personalisatie verder doorvoeren. Op de site kun je bijvoorbeeld verschillende kleuren vinden voor de Galaxy Z Flip3, Galaxy Watch4 Design Studio, The Frame, The Freestyle en de Samsung Smart Monitor M8.
Op de website kun je aan een design werken en het opslaan om het later af te maken. Vervolgens kun je het product online bestellen.
“Bij Samsung werken we aan een toekomst met vlekkeloos werkende technologie, die helemaal in dienst van mensen staat. Via verbinding en personalisatie streven we ernaar om het dagelijks leven zo leuk en makkelijk mogelijk te maken,” zegt June Park, President bij Samsung Benelux.
De #YouMake-campagne wordt in mei in de eerste negen landen uitgerold en daarna volgt ook de rest van de wereld. De campagne is een doorlopend project waarbij services worden aangeboden via virtuele events en metaverse platforms waarin een belangrijke rol is weggelegd voor de bijdragen van gebruikers.